Έβλεπα πριν λίγο την εκπομπή "Ράδιο Αρβύλα" στον ΑΝΤ1 (μια από τις μηδαμινές εκπομπές που παρακολουθώ μια φορά τόσο γιατί τη βλέπουν φίλοι - γνωστοί κτλ. και γενικά ασκεί επιρροή, ειδικά σε νέους) και δεν μπορώ παρά να χαρακτηρίσω την όποια πολιτική τους "κριτική" και αντίληψη ως ελεεινή και τρισάθλια, όπως η όλη βασικά πολιτική - κοινωνική παρουσία των εν λόγω διασκεδαστών. Παρότι πού και πού, όταν συμπλέει ο μανιχαϊκός τους οίστρος (αντίστοιχος με τον λαϊκισμό του Λαζόπουλου) ενάντια στους "κακούς πολιτικούς" που κυβερνούν (σε αντίθεση με τους καλούς που είναι φρέσκοι και δεν έχουν δοκιμαστεί ή με τα...καλά κινήματα της "κοινωνίας των πολιτών"), βγάζουν κάτι ψευτο-αστεία βιντεάκια ενάντια στα "λαμόγια" που μας τυραννούν, για να εκφράζουμε και εμείς το κοινό μας...γέλιο με τους φίλους και συγγενείς (και δυστυχώς εκεί έχουμε καταντήσει, να περιμένουμε να γελάσουμε από ρεφόρμες του ελέους όπως είναι οι διασκεδαστές της Αρβύλας), η κεντρική τους πολιτική τους αντίληψη είναι πραγματικά πρωτόγονα αφελής, αν όχι εντελώς σκόπιμα συστημική, με υψηλές δόσεις κρετινισμού.
Σταχυολογώ από τη σημερινή εκπομπή 2 μόνο περιστάσεις που δείχνουν την εμετική τους κοινωνικό-πολιτική αντίληψη:
1) Το άγριο προμοτάρισμα του κόμματος Κουβέλη, του πιο συστημικού "αριστερού" πολιτικού μορφώματος στη Βουλή και ενός αριβίστα της "εναλλακτικής" νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και της ΕΕ, στη θέση των "πουλημένων" "παραδοσιακών πολιτικών" των κομμάτων εξουσίας που έχουν δοκιμαστεί και "αποτύχει". Και αυτό σε αντίθεση με τη μονολιθικότητα της άλλης "Αριστεράς" (που τσουβαλιάζεται μάλιστα, από την άθλια συστημική τύπου ΣΥΡΙΖΑ, με την προβληματική αλλά τουλάχιστον αντισυστημική τύπου ΚΚΕ), που, λόγω "μονολιθικότητας", δεν κάνει κυβερνήσεις συνεργασίας και δεν "ελίσσεται" αρκούντως (όπως δηλαδή ο αριβίστας Κουβέλης και σία!), ώστε να σχηματίσει την "εξουσία της Αριστεράς", που είναι το μεγάλο πολιτικό όνειρο των τυχάρπαστων "διασκεδαστών".
2) Το γεγονός ότι ενώ τόσα χρόνια στο γυαλί δεν έχουν ξεστραβωθεί ποτέ να προβληματιστούν για τον ορισμό της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και του σιωνισμού από αντι-συστημική και δημοκρατική πλευρά, προβάλλουν σχεδόν κάθε τι που αναφέρεται στην παγκοσμιοποίηση και τον σιωνισμό, ως τις αποκλειστικές ασχολίες κάτι γελοίων γραφικών τηλεοπτικών εθνικιστών, ανορθολογιστών και όχι ως κοινωνικο-οικονομικές πραγματικότητες για τις οποίες έχει γίνει εκτενής διάλογος και διαπάλη μέσα στο αντισυστημικό κίνημα, και που τέτοιοι γραφικοί απλά εκμεταλλεύονται. Προφανώς τα φυντάνια της Ράδιο-αρβύλας δεν έχουν καν πάρει χαμπάρι (ως όφειλαν αν ήθελαν να προσφέρουν και κάποια στοιχεία γνώσης και να μην καταντούν παρλαπίπες του εύπεπτου) το τι αγώνες γίνονταν ενάντια στην παγκοσμιοποίηση τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια, μέσα στην αντισυστημική πάλη, ή ακόμα και έστω με την εντελώς αφελή και ρεφορμιστική γραμμή επιπέδου Παγκόσμιου Κοινωνικού Φόρουμ, που βέβαια συνέβαλε στην εξάλειψη του κινήματος αυτού, όπως είχαν προβλέψει αναλύσεις σαν αυτές της ΠΔ.
Έτσι κάθε τι που προβάλλεται στην εκπομπή αυτή και έχει την παραμικρή σχέση με αναφορά στην παγκοσμιοποίηση και τον εγκληματικό φασιστικό σιωνισμό, προβάλλεται αποκλειστικά ως μονομανής απασχόληση κάποιων γραφικών συνωμοσιολόγων και ανορθολογιστών που μιλούν για σκοτεινές μυστικές κλίκες, τους "σοφούς της Σιών" κτλ., και άλλες αντιδραστικές ηλιθιότητες, και λοιδωρούνται έτσι συλλήβδην ως πολιτικές/οικονομικές έννοιες και ως προβληματικές που θα μπορούσαν να τεθούν μέσα στον δημόσιο διάλογο ακόμα και από απλό κόσμο, μήπως τυχόν έτσι κάποτε γίνει ευρέως αντιληπτή η πραγματική τους έννοια και οι δραματικές επιπτώσεις στην
πολύ πραγματική μας καθημερινότητα.
Και στη συνέχεια, κάτι τέτοια μονοδιάστατα και λοβοτομημένα "αστεία" που προορίζονται για ομαδική εκγύμναση της σιαγόνας, συνοδεύονται και από μπόλικα, φουλ στην υποκρισία και στο στημένο "τράβηγμα" τους (ώστε να εκδηλωθούν "σε πλήρες τηλεοπτικό πλάνο"), γέλια και χαμόγελα, αναμεταξύ τους, που φανερώνουν εν τέλει την παιδαριώδη κοινωνική ανησυχία των εν λόγω διασκεδαστών - μιντιακών υποκειμένων. Μιντιακών υποκειμένων μιας ακόμα παραπλανητικής αρπαχτής του επίπλαστου γέλιου κάποιων "κολλητών" που έτυχε να έχουν απλά "μια καλή ιδέα" (και μάλλον μπάρμπα στην Κορώνη), και μιας ανώδυνης αυτιστικής "κριτικής" σε πρόσωπα και συμπτωματικές καταστάσεις, η οποία έχει γενικευτεί και καταντήσει εδώ και καιρό οργανικό πολιτιστικό επικερδές προϊόν του συστήματος, καθώς και όχημα γενικής ημιμάθειας, η οποία, δυστυχώς, κάθε άλλο παρά μόνο στους εν λόγω διασκεδαστές εξαντλείται.
Φυσικά, σε αυτά δεν θα προσθέσουμε τις αθλιότητες που επαναλαμβάνει η εκπομπή για τον προβληματικό δημόσιο τομέα και τους (δραματικά λιγότερους από το αναγκαίο) δημόσιους υπαλλήλους που είναι λίγο-πολύ η αιτία της κρίσης, αλλά και τον διάχυτο σεξισμό της, που πλασάρεται με προοδευτική σάλτσα δήθεν "απενοχοποιημένων". Τα υποκριτικά και τραβηγμένα απ΄ τα μαλλιά γέλια και χαμόγελα άλλωστε που ανέφερα, μόνο αυτό δεν δείχνουν...
2 σχόλια:
Διαβαζοντας σημερα το αρθρο, περιμενα να δω λογους και επιχειρηματα για τον τιτλο. Δε τα βρηκα στο εν λογω αρθρο και γιαυτο αποφασισα να αφησω ενα σχολιο. Εαν θεωρηθει αστοχο η ατοπο ας σβηστει!
Σαν παθητικος παρατηρητης της ΠΔ, και ενδεχομενος υποστηριχτης εαν καποια μερα με καλυψει περισσοτερο, θα πω το εξης για το αρθρο:
Θεωρω οτι ειδικα για το επιχειρημα 2), (διοτι για το 1) δε γνωριζω αρκετα), δε μπορω να καταλαβω την επιχειρηματολογια. Γραφει πως "Σταχυολογώ από τη σημερινή εκπομπή 2 μόνο περιστάσεις που δείχνουν την εμετική τους κοινωνικό-πολιτική αντίληψη:...2) Το γεγονός ότι ενώ τόσα χρόνια στο γυαλί δεν έχουν ξεστραβωθεί ποτέ να προβληματιστούν για τον ορισμό της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και του σιωνισμού από αντι-συστημική και δημοκρατική πλευρά, προβάλλουν σχεδόν κάθε τι που αναφέρεται στην παγκοσμιοποίηση και τον σιωνισμό, ως τις αποκλειστικές ασχολίες κάτι γελοίων γραφικών τηλεοπτικών εθνικιστών, ανορθολογιστών και όχι ως κοινωνικο-οικονομικές πραγματικότητες για τις οποίες έχει γίνει εκτενής διάλογος και διαπάλη μέσα στο αντισυστημικό κίνημα, και που τέτοιοι γραφικοί απλά εκμεταλλεύονται."
Και ρωταω, για ποιο λογο να ασχοληθουν με τον ορισμό της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και του σιωνισμού από αντι-συστημική πλευρα;
Πως προβάλλουν σχεδόν κάθε τι που αναφέρεται στην παγκοσμιοποίηση και τον σιωνισμό, ως τις αποκλειστικές ασχολίες κάτι γελοίων γραφικών τηλεοπτικών εθνικιστών, ανορθολογιστών και όχι ως κοινωνικο-οικονομικές πραγματικότητες για τις οποίες έχει γίνει εκτενής διάλογος και διαπάλη μέσα στο αντισυστημικό κίνημα;
Πως το εκμεταλλεύονται;
Απο ποτε η Ραδιο Αρβυλα πρεπει να εκπροσωπουν, να εκφραζουν, και να ασπαζονται οσα λετε στην ΠΔ? Που ειναι η δημοκρατια σας? Εγω διαβαζω μονο κατηγοριες χωρις επιχειρηματα. Απλος σχολιασμος και συρφετος απο σχολια!
Εγω αυτο που πηρα για μια ακομα φορα απο ενα κειμενο σχετικο με την ΠΔ ειναι μια αραδα απο επιθετα και χαρακτηριμους, λες και διαβαζω μυθιστορημα του Τολκιν. Το μισο αρθρο, για μια ακομα φορα εχει μονο επιθετα και χαρακτηρισμους. Η ουσια ελαχιστη που θα μπορουσε να γραφτει σε μια παραγραφο. Φλυαριες με αλλα λογια. Και γιαυτο δεν εχω ασπαστει ακομα την ΠΔ. Συγνωμη για τον επιθετικο τονο που μπορει να βγαζουν αυτα που μολις εγραψα, αλλα ειμαι λιγο εξαγριωμενος διοτι προσπαθω να δω το περιεχομενο της ΠΔ για να μαθω και να ανοιξει το ματι μου περισσοτερο, αλλα κουραζομαι με τα φλυαρα αρθρα μεχρι σημερα.
Φίλε συγγνώμη για το αργοπορημένο της ανάρτησης του σχολίου σου και της απάντησης μου, αλλά για κάποιον λόγο δεν είχα ενημερωθεί για το σχόλιο σου στο email μου και το είδα μόλις σήμερα.
Καταρχάς η άποψη του άρθρου δεν ταυτίζεται αναγκαστικά με αυτή της ΠΔ ούτε είναι της ΠΔ, παρότι εγώ βέβαια ασπάζομαι την αντίληψη της ΠΔ.
Ρωτάς για ποιο λόγο να ασχοληθούν με τον ορισμό της παγκοσμιοποίησης και του σιωνισμού από αντι-συστημική πλευρά. Επίσης μετά ρωτάς για ποιο λόγο πρέπει οι της Ράδιο-Αρβύλας να εκφράζουν και να ασπάζονται όσα λέμε για την ΠΔ.
Όμως το δεύτερο είναι υπο-περίπτωση του πρώτου. Αν κάποιος έχει αντισυστημική ανάλυση και οπτική, απλά δεν μιλάει για την παγκοσμιοποίηση και τον σιωνισμό όπως θα μιλούσε ο Λιακόπουλος. Και ούτε περιμένω να υιοθετήσουν την άποψη μας, ούτε καν την αντισυστημική άποψη.
ΟΜΩΣ: Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έπρεπε αν θέλουν να τηρούν ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ την ΙΣΗΓΟΡΙΑ μεταξύ των αντιτιθέμενων κοινωνικά απόψεων στην εκπομπή τους, όπως ένας οποιοσδήποτε ΤΙΜΙΟΣ δημοσιογράφος ή δημοσιολόγος (στην περίπτωση τους) οποιασδήποτε ιδεολογίας θα έκανε, να γνώριζαν ότι αυτές οι έννοιες έχουν ειδική σημασία για ολόκληρα ιστορικά κινήματα, εξηγούνται ορθολογικά και ότι δεν είναι τσιτάτα απλά κάποιων ανορθολογιστών που πουλάνε βιβλία!
Αυτή την παντελή έλλειψη έστω μιας στοιχειώδους προβολής των αντιτιθέμενων απόψεων για κάποια ζητήματα, όπως είναι η παγκοσμιοποίηση, αλλά τη βολική επιλογή τους να προβάλλουν το θέμα πιασάρικα και γελοία όπως κάνουν, δεν θα έπρεπε δηλαδή να τα κριτικάρω, αλλά να συμμετάσχω "βολικά" και με ωχαδελφισμό στο πανηγύρι ημιμάθειας και ύπνωσης που στήνουν;
Σε ό,τι αφορά το πού είναι η δημοκρατία μου και ότι υπολείπομαι επιχειρημάτων, δηλαδή η εκτενής τεκμηριωμένη αρθρογραφία της ΠΔ για όλα αυτά τα θέματα (μέρος της οποίας μπορείς να βρεις με ένα απλό ψάξιμο στο μπλογκ μου ακόμα και επάνω στις λέξεις-κλειδιά του άρθρου!) που υποτίθεται παρακολουθείς, δεν είναι αρκετή;
Δημοκρατία δεν είναι η τήρηση της ισηγορίας όταν τεκμηριώνεται βέβαια ορθολογικά η κάθε άποψη; Βλέπεις εσύ καμία ισηγορία σε αυτά τα θέματα και την προβολή σκουπιδιών που αλλοιώνουν ολόκληρα κινήματα, και μάλιστα προβάλλοντας ανορθολογικές μπαρούφες για τα θέματτα αυτά, ή μήπως έστω αυτή η μικρή αντίσταση μου σε αυτό το χάλι, ώστε να ακουστεί και η άλλη άποψη από ένα απλό ...μπλογκ είναι αντιδημοκρατική, ενώ η προβολή και η μονοπώληση αυτών των αθλιοτήτων κάθε μέρα σε μεγάλο κανάλι είναι δημοκρατική προσέγγιση;
Τέλος ρωτάς πώς εκμεταλλεύονται οι εθνικιστές και οι διάφοροι "γραφικοί" των παραθύρων τον σιωνισμό, προβάλλοντας τον ως μια μυθομανία περί Σοφών της Σιών κτλ..
Μα όταν έχουν ειδικό συμφέρον να παρουσιάζουν το θέμα ως συνωμοσία για να πωλούν π.χ. πιασάρικα βιβλία σε κοινό που δεν γνωρίζει, δεν εκμεταλλεύονται τα άτομα αυτά τις έννοιες αυτές και τον κόσμο που δεν γνωρίζει, που είναι βαθιά πολιτικές, για ίδιον όφελος;
Υπάρχουν δεκάδες μακρά και τεκμηριωμένα άρθρα για όλα αυτά τα θέματα στα site της ΠΔ. Προφανώς σε ένα κριτικό σχολιασμό θα δεις μόνο περιγραφικές αναφορές στις διαστρεβλώσεις που γίνονται και όχι ανάλυση...Αυτή υπάρχει αλλού εδώ και πολλά χρόνια.
Δημοσίευση σχολίου